SsangYong Torres – külső
A SsangYong eredeti, hamisítatlan terepjáróinak stíluselemeit magán viselő Torres újraértelmezi a márka szellemiségét és hagyományait.
- 6 függőleges hűtőrács ‘bordázat’
- Víztiszta lámpabura, teljes LED-es fényszórók
- Zászlószerű külső visszapillantó tükrök
- Fémhatású c-oszlop díszítés
- Kombinált hátsó led-es lámpatestek
- Fényezett, hatszögletű hátsó díszítőelem
SsangYong Torres – belső
- 9” Smart Audio kijelző HD tolatókamerával. A 9 colos smart audiorendszer és az ahhoz kapcsolódó, integrált 8 colos kezelőfelület tökéletesen harmonizál a beltér futurisztikus kialakításával.
- Apple carplay és Google android auto. A felhasználó a kijelzőhöz csatlakoztathatja okostelefonját, hogy menet közben telefonhívásokat intézhessen, ellenőrizhesse bejövő üzeneteit, illetve zenét hallgathasson.
- 8” LCD érintőképernyő a klímaberendezés és egyéb funkciók vezérlésére. A 8 colos érintőképernyőről egyértelműen, kényelmesen és pontosan vezérelhetők a funkciók.
- Integrált vezérlés. A Torres az egyértelmű kommunikáció, valamint az egyszerű és kényelmes kezelhetőség érdekében a lehető legkevesebb hagyományos gombot és kapcsolót alkalmazza.
- 12,5” digitális műszeregység. A kategória legnagyobb műszeregysége minden szükséges menetinformációt megjelenít, miközben tökéletes kilátást enged előre.
SsangYong Torres – technológia
A vázszerkezetet még merevebbé, stabilabbá és biztonságosabbá teszi, hogy 78 százalékban nagy szakítószilárdságú acélötvözetekből készült. A SsangYong Torres kategóriaelső biztonsági színvonalat kínál: ezen a téren sem ismer kompromisszumokat!
Akár meredek emelkedőn kaptat, akár folyón kel át, a Torres minden helyzetben megőrzi hidegvérét. A Torres a legtechnikásabb terepszakaszokon is példás magabiztossággal halad végig. Ha pedig hajót, lakókocsit vagy utánfutót kell vontatnia, fennakadások nélkül végzi a dolgát.
Összkerékhajtási rendszer
- Akár terepen közlekedik, akár szakadó esőben tart hazafelé, a Torres optimális mértékben osztja el a hajtóerőt az első és hátsó kerekek között, így minden helyzetben biztonságos menettulajdonságokat szavatol.
Átkelés vízen
- A karosszéria hatékony tömítésének köszönhetően akár 300 mm mély vízen is biztonsággal átkelhet (legfeljebb 30 km/óra sebességgel.)
Vontatási képesség
- A Torres akár 1,5 tonnás fékezett, és 750 kilogrammos fékezetlen utánfutót vontathat.
Bármerre csábítja kalandvágya, a Torres fedélzetén biztonságban célba érhet, majd haza is juthat. A Torres kategóriaelső biztonsági színvonalat kínál: ezen a téren sem ismer kompromisszumokat!
A kategória legtöbb légzsákja gondoskodik a vezető és utasai felülmúlhatatlan biztonságáról. 6 légzsák:
- Vezető oldali légzsák
- Vezető oldali térdlégzsák
- Utasoldali légzsák
- Vezető és utasoldali oldallégzsákok
- Függönylégzsákok
- Középső légzsák
A legmodernebb vezetőtámogató rendszerek
AEB (önálló vészfékező rendszer)
- Észleli a lassan mozgó vagy egy helyben álló járműveket, és figyelmezteti az akadályra a vezetőt, ezzel segítve az ütközés elkerülését vagy a baleset súlyosságának mérséklését.
BSW (holttér-felismerő figyelmeztető rendszer) / BSA (holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer)
- Automatikus fékrásegítést alkalmaz, amennyiben sávváltás közben úgy érzékeli, hogy fennáll a holttérben haladó járművekkel való ütközés veszélye.
RCTA (hátsó keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer) / RCTW (hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer)
- Ha tolatás közben közeledő autó készül keresztezni az utunkat, az RCTA hangjelzéssel figyelmeztet, majd a fékeket automatikusan működésbe hozva megállítja az autót, ezzel csökkentve az ütközés kockázatát.
SEW (biztonságos kiszállás figyelmeztetés)
- Figyelmezteti a vezetőt, amennyiben a holttérben közeledő járművet észlel, miközben egy utas az ajtót kinyitva kiszállni készül az álló gépkocsiból.
LKA (sávtartó asszisztens) / LDW (sávelhagyásra figyelmeztető jelzés)
- Az LKA rendszer előre tekintő kamera segítségével felügyeli a sáv szélét jelző felfestéseket. Amennyiben azt érzékeli, hogy a jármű irányjelzés nélkül készül átlépni a felfestésen, automatikusan úgy módosítja az elektromos szervokormány működését, hogy a gépkocsit a sávban tartsa.
FVSA (elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető funkció)
- Felugró üzenettel és hangjelzéssel emlékezteti a vezetőt, hogy az előtte álló jármű elindult.
HBA (adaptív fényszóró)
- Szemből érkező jármű észlelése esetén automatikusan tompított világításra kapcsol, ezzel leegyszerűsítve az éjszakai vezetést.
DAA (vezető éberség-felügyeleti riasztás)
- Amennyiben a DAA rendszer úgy észleli, hogy jelentősen lankad a vezető figyelme, hangjelzéssel, illetve a műszeregységben megjelenő grafikával figyelmeztet a veszélyre.
LCW (sávváltáskor bekövetkező ütközésre figyelmeztető rendszer)
- Észleli a hátulról, nagy sebességgel közeledő járműveket, és a külső visszapillantó tükörben felvillanó fénnyel figyelmezteti a vezetőt a veszélyre.
SDA (követési távolság riasztás)
- Az SDA észleli az elöl haladó jármű mögötti távolságot, és amennyiben az nem eléggé biztonságos, figyelmezteti a vezetőt.
Az ESP ismétlődő ütközést megelőző fékvezérlő rendszere megakadályozza a balesetet követő másodlagos ütközést, míg az utánfutó stabilizáló rendszer nem engedi, hogy vontatás közben oldalirányban kilengjen az utánfutó vagy lakókocsi.
Menetstabilizáló elektronika (ESP)
- Az ESP a motor működésébe beavatkozva, illetve a kerekeket egyesével fékezve segít fenntartani a kijelölt irányt, függetlenül az útfelület minőségétől és az időjárástól.
Ismétlődő ütközést megelőző fékvezérlés (MCB)
- Ütközést követően automatikusan működésbe hozza a fékeket, hogy megelőzzön egy esetleges másodlagos balesetet.
Utánfutó stabilizáló rendszer (TSC)
- Utánfutó vagy lakókocsi vontatásakor észleli és automatikusan stabilizálja a kezdődő csóválást, ezzel javítva a járműszerelvényt stabilitását.
SsangYong Torres – motor
- 163 LE / 5000~5500/perc
- Max. teljesítmény (LE/perc)
- 280 Nm / 1500 ~ 4000/perc
- Max. forgatónyomaték (Nm/perc)
AISIN hatfokozatú automata sebességváltó
- A legújabb hatfokozatú AISIN automata sebességváltót a világ legkiválóbb autóiba szerelik be gyártóik. A harmadik generációs egység kimagasló váltási képességeinek köszönhetően dinamikus, kifinomult vezetési élményt kínál.
Hatfokozatú kézi sebességváltó
- A hatfokozatú manuális sebességváltó élvezetes vezethetőséget biztosít azon vezetők számára, akik szeretik kézben tartani az eseményeket. Az optimalizált áttételek finom, pontos kapcsolást tesznek lehetővé, takarékosabb üzem és csendesebb működés mellett.
Üzemmódváltó rendszer
- Az automata sebességváltóhoz társítható funkció három választható üzemmóddal (normál, sport és téli) segíti a biztonságos közlekedést és a személyre szabott vezetési élményt.
START-STOP rendszer (ISG)
- Amikor a jármű egy helyben áll (benyomott fékpedállal), az ISG rendszer automatikusan leállítja a motort. Az alapjárati üzem kiiktatásával csökken az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás.
A SsangYong Torres konfigurációt itt éred el.
Összegzés
Az autót kisorsoltuk ügyfeleink között és a szerencsés nyertes Hegedűs László volt, aki a Hungary Musashi Festékgyártó Kft. technikusa. Az Ő véleményével zárjuk a cikkünket és köszönjük neki a véleményt!
“Nos, hol is kezdjem..
Kezdeném kívülről; Az autó színe nekem nagyon tetszett, egyedi szerintem. Az eleje az autónak nagyon szép. Oldalról is rendben van, bár nem az én ízlésemnek megfelelő mert az egyik oldalon a doboz, a másik oldalon pedig „létra”! Én biztosan nem kérnék ilyesfajta „extrát.” Az autó hátuljánál az volt a benyomásom, hogy elfogyott az ötlet a tervezőasztalnál. A felnik viszont nagyon tetszettek annak ellenére, hogy én a kevesebb küllőre esküszöm! 😊 Személy szerint hiányoltam a napfénytetőt.
Belseje; Hihetetlenül tágas, a „műszerfal” nagyon tetszett nekem. Az üdvözlő zene mindig mosolyt csalt az arcomra. A két kijelzőt nagyon hamar meglehet szokni! Az első üléseket leginkább egy fotelhez tudnám hasonlítani, amit rendkívül kényelmesnek találtam! Hátul kényelmesen elfértek a gyerekek (3 is van) úgy, hogy a legkisebb mindössze 8 hónapos, Ő babahordozóban utazott! Az egész családnak nagyon tetszett a hátul felhúzható napfogó roló! A csomagtér rendkívül nagy, kényelmesen elfért a babakocsi és a nagybevásárlás után a csomagok!
Vezetni rendkívül könnyű az autót, vezetést könnyítő funkcióktól (sávtartó és kormány asszisztencia) már-már magától tartja a helyes sávban az autót, de ha elengedi az ember a kormányt akkor finoman figyelmeztet azért! A kormány asszisztenciát elég sokszor kikapcsoltam, kicsit zavaró kanyargós útvonalon!
A motort (1,5 turbó) kevésnek éreztem a kasznihoz, de nem azért mert nem gyorsult rendesen, hanem mert sokat evett. Véleményem szerint nagyobb köbcentivel, ezen lehetne faragni, valamint a vezetés élményen is javíthatna. A váltó (azt hiszem aisin) nem gondolkodott annyit, mint a VW-nél a dsg. Összeségében meg voltam elégedve az autóval, tekintélyt parancsoló és nem jön veled szembe túl sok ilyen! Nagy családosoknak kifejezetten ajánlom!
Nálunk a cégnél Skoda Karoq-ok vannak! Csak tippelem, hogy árban nagyjából közel vannak egymáshoz (nyilván függ a felszereltségtől), de egy másodpercig sem gondolkodnék, hogy melyiket választanám!!! A Torres-t!
Szebb, nagyobb, jobb a váltó és nem utolsó sorban kényelmesebb!!! Sokkal!!! Írom ezt úgy, hogy 193cm magas és 115kg vagyok!”
Köszönjük az AutoWallis Distribution Kft-nek a tesztautót.
Olvasd át a többi írásunk is ezen a linken.
Amennyiben tetszett a cikk, nyomj egy like-ot és oszd meg a Facebookon és/vagy a LinkedIn-en. Köszi.
Óvatosan az utakon!