Land Rover Defender – külső
Defender 90
Robosztus, maszkulin, tekintélyes.
Leginkább ez a három szó jellemzi az új Land Rover Defendert. Külsejében abszolút felismerhetőek az elődje markánsabb meghatározó szögletes vonalai, de nem csak ez árulkodik az őseiről, hanem az is, ahogy tervezője Gerry McGovern (aki az első freelander-t is tervezte) meghagyta az oldalsó tetőablakokat és az oldalra nyíló csomagtér ajtót is a rajta lévő pótkerékkel.
Nem fogta vissza magát a méretekkel sem, ez a kisebb verzió is 4583mm hosszú (pótkerékkel), 2,1 méter széles (kihajtott tükrökkel) és közel 2 méter magas.
Biztonságot sugárzó méretei igazi robosztus ugyanakkor elegáns, modern terepjáró külsőt kölcsönöz a típus klasszikus jegyeivel ötvözve. Az igen apró első és hátsó túlnyúlása gyanánt és a magas küszöb miatt egyedi terep képességekkel bír a Defender 90.
Defender 110 Hard Top
A sokoldalú, robusztus és tartós járműnek tervezett Defender Hard Top ugyanolyan vonzó lehetőség a megbízható munkaeszközt kereső vállalkozók számára, mint azoknak, akik szabadidős tevékenységükhöz keresnek járművet. A Defender 110 Hard Top finom járású, takarékos hathengeres erőforrásokkal, számos felszereltségi csomaggal, illetve egyedileg választható opciókkal rendelhető meg, így messzemenőkig megfelel azon ügyfelek elvárásainak, akik magasabb szintű kényelemre, praktikumra és a szolgáltatások szélesebb körére vágynak.
- Hasznos teherbírás akár 800 kg.
- 3.5 tonna vontatókapacitás.
- 900 mm gázlómélység.
- Akár légrugós változatban is elérhető.
- Üvegre rögzíthető, feliratozható külső panel, amely az első üléssori oldalablakok mögötti teljes oldalsó üvegfelületet elfoglalja.
- Minden ízében robusztus: az egyedi alumínium platformra épülő modellben a Land Rover hét évtizednyi terep-tapasztalata csúcsosodik ki.
- XXI. századi technológia: a digitális generáció számára is élvezetes tartalom.
A Defender konfigurációt itt éred el.
Land Rover Defender – belső
Defender 90
Belső tere vissza hozza a régi Defender funkcionális hangulatát ám XXI. századi formában.
A 8 sebességes automataváltóját a műszerfalon helyezték el. Olyan innovatív és gyakorlatias technológiai újításokat használtak mint a Clearsight Ground View, ami a műszerfalon elhelyezett érintő képernyőn mutatja a motorháztető holtterében lévő első kerekek előtti talajt, így segítve terepen az elakadás mentes előremenetelünk. A Terrain Response 2 rendszer rendszer frissített gázló segéd rendszer lehetővé teszi a 90cm-es gázló mélységet 3D panoráma kamerarendszer segítségével.
Először ebben a modellben mutatták be a Pivi Pro információs és szórakoztató rendszerét.
Az újgenerációs 10” méretű érintőképernyő intuitív és felhasználóbarát, amely a gyakran használt feladatok elvégzéséhez csak minimális felhasználói közreműködést igényel, míg az always-on kialakítása szinte azonnali válaszokat garantál. A Terrain Response 2 rendszer lehetővé teszi a sofőr számára, hogy az új Pivi Pro infotainment érintőképernyőjén keresztül finomhangolják a jármű minden részletét, annak aktuális környezetéhez, ezen kívül az új Defender a következő szintre emeli az 5G kompatibilis „Software-Over-The-Air” (SOTA) technológiát 14 egyedi modullal, amelyek képesek távoli frissítések fogadására.
Defender 110 Hard Top
- Fixen rögzített, plafonig érő térelválasztó rendszer, amely a rakteret elválasztja az első üléssortól, valamint megóvja a fedélzeten utazókat a rakománytól.
- Teljesen sík hátsó raktérpadló, a rakomány rögzítésére szolgáló lekötési pontokkal.
- Két irányból hozzáférhető, zárható, megvilágított padló alatti tárolórekesz a második üléssori lábtér helyén.
- Zárható, padló alatti tárolórekesz a raktér hátsó részében.
- Integrált, kiemelhető nagy teherbírású raktéri gumiszőnyeg, a lekötőszemekhez és zárakhoz való hozzáféréssel.
- Erősebb raktér-megvilágítás a tetőlemezre erősített, a személyszállító modellváltozatnál akár négyszer nagyobb fényerejű lámpákkal.
- Az elválasztó fal raktér felőli oldalába integrált, kiegészítő akasztó horgok.
- Egyedi, robusztus tokozás a hátsó oldalajtóknál, amely a raktérpadlóval egységet alkotva a lehető legnagyobb rakodási alapterületet biztosítja, minimális panelhézagok mellett.
- Emelt peremű gumiszőnyeg az első üléssori lábterekben.
- Vezetőtámogató rendszerek és terepen alkalmazható segédletek széles választéka.
- Teljesen sík raktérpadló: 1472 mm hosszú x 1423 mm széles.
- Raktér víztérfogata akár 2059 liter (padló alatti tárolórekesszel együtt).
- A rakomány rögzítésére szolgáló lekötési pontok (x6).
- Kiegészítő akasztó horgok (x4).
- Tárolóhálók (x2 a vezetőfülke felőli oldalon).
Szimpatikusnak találod a Defendert? Melyik flottakezelőt válaszd? Olvasd el ezt a cikket, a végén töltsd le az excelt, és dönts minden információ birtokában.
Land Rover Defender – motor és egyéb
Defender 90
Az új, kimondottan erre a modellre fejlesztett D7x alumínium platformra épített önjáró karosszéria a legszilárdabb karosszériaszerkezet, amelyet a Land Rover valaha gyártott.
Emellett adaptive dynamics rendszerrel van felszerelve, amely a karosszéria és kormány elmozdulást másodpercenként 500-szor képes ellenőrizni.
Az állandó összkerék-hajtás, a felezővel ellátott 8 sebességes automata sebességváltó, a középső differenciálmű és az opcionális hátsó differenciálmű biztosítja, hogy az extrém terep viszonyokkal is megbírkózzon. Ebben segít neki még a kétliteres négyhengeres turbó diesel motor erőforrása, ami 197 lóerő és 430 nm nyomatékkal rendelkezik. Gyorsulása nulláról 100 kilométer per órára 10.2 mp. Ez igazán lenyűgöző a 2133 kg súlyához viszonyítva.
Defender 110 Hard Top
Mild hybrid technológiával felvértezett, modern technológiájú, 3.0 literes, hathengeres dízelmotorokkal rendelhető, 250 vagy 300 lóerős hajtáslánccal, Base, S, SE vagy HSE felszereltségi szinten.
- D250: Dízel + mild hybrid, 249 LE (600NM), 9,6 L/100km
- D300: Dízel + mild hybrid, 300 LE (650NM), 9,6 L/100km
BASE HARD TOP 3.0D 250LE – nettó 17 259 000 = bevezető ár: nettó 15 690 000
A Land Rover Defender 90 katalógust itt találod.
A Land Rover Defender 110 Hard Top katalógust itt találod.
A Land Rover-nek sikerült a legendás elődjéhez méltó terepjárót alkotnia, ami örökölte a típus összes stílusjegyét 21. századi köntösben. Az újításoknak köszönhetően, mind terepen, mind pedig a városi dzsungelben egyaránt megállja a helyét.
Aki még többet szeretne megtudni látogasson el a Land Rover oldalára vagy nézze meg a következő bemutató videót.
Köszönjük a Wallis British Motors Kft-nek a tesztautót.
Olvasd át a többi írásunk is ezen a linken.
Amennyiben tetszett a cikk, nyomj egy like-ot és oszd meg a Facebookon és/vagy a LinkedIn-en. Köszi.
Óvatosan az utakon!