HVG interjú rövid bemutatás – Tévhitek, tények és a jövő a flottakezelésben
2023-ban csatlakozott a FlottaMan Zrt.-hez két évtizednyi lízingpiaci tapasztalattal a háta mögött. Miért váltott, és milyen kihívásokat tartogatott az új feladat?
Paksi Tamás: Az előző munkahelyemen töltött utolsó 7 évben kifejezetten flottafinanszírozással foglalkoztam, ezért jelentős kapcsolatrendszerem és rálátásom volt erre a piacra. Így kézenfekvő volt, hogy ebbe az irányba megyek tovább. A váltás nem volt olyan könnyű, mint ahogy azt először gondoltam, de talán ez így természetes, nem érthetünk mindenhez, de tapasztalataink segítenek. A finanszírozási és számviteli kérdésekben már otthonosan mozogtam, de a műszaki területen van még hova fejlődnöm. Szerencsére kiváló műszaki tudású kollégák segítenek a mindennapokban, akikkel erősítjük egymást. Tovább olvasom!
Mit gondol, mitől lesz valaki jó, hiteles szakember ezen a területen?
Szakmailag akkor vagyok hiteles, ha igyekszem a lehető legjobban felmérni az ügyfél körülményeit, igényeit. Ezen információk birtokában el tudom mondani, hogy az éppen adott helyzetében melyik termék lenne neki a leginkább megfelelő. Mindegyik megoldásnak elmondom az előnyeit és hátrányait, majd a végén az ügyfél dönt. Természetesen ez azt is jelentheti, hogy néha elbukunk üzletet, mert végül nem a mi megoldásunkat választja. Tovább olvasom!
Mi a helyzet az ügyfeleik pénzügyi- és termékismeretével ezen a területen?
A magyar újautó-piac jelentős részét a KKV-k mozgatják, és ez a piac sajnos aluledukált. Gyakran tapasztalom, hogy sokan még mindig minimális pénzügyi tudással vezetnek vállalkozásokat, hoznak döntéseket. Tovább olvasom!
Akár egyetlen autó esetében is megéri a tartós bérlet irányába fordulni? Miért érdemes a cégeknek flottakezelésben gondolkodnia?
A tartós bérlet egy rugalmas és költséghatékony megoldás, amely lehetővé teszi, hogy a cég egy vagy több járművet béreljen hosszú távra, anélkül, hogy megvásárolná azokat. A bérleti konstrukció előnye, hogy a cégek nem kötik le tőkéjüket a járművek megvásárlásával, hanem a bérleti díjért cserébe használhatják őket, amely tartalmazza a karbantartás, szervizelés, biztosítás és egyéb költségeket is. Így előre tervezhető költségekkel számolhatnak, és nem kell aggódniuk a váratlan javítási vagy szervizdíjak miatt. Ráadásul az avulás és a továbbértékesítés kockázatát is a bérbeadó vállalja. Tovább olvasom!
Merre megy a piac, mi várható a jövőben?
A COVID berobbanásáig a magyar gazdaság kilátásai és szereplőinek várakozásai pozitívak voltak. Évről-évre növekvő GDP mellett, bővülő háztartások és vállalkozások, nagyon erős export és nagyon alacsony kamatkörnyezet, relatív biztonságos és kiszámítható államháztartás volt jellemző a gazdaságra, rengeteg uniós támogatással kiegészítve. Ezáltal a beruházási kedv magas volt. Ezután a COVID, majd az ukrán háború arra késztették a vállalkozásokat, háztartásokat, hogy spóroljanak, és tudatosabban tervezzék meg költéseiket. Tovább olvasom!
Milyen hatással vannak a kamatok a bérleti díjakra?
Ha magas a kamatkörnyezet és csökken a fogyasztás, az lassítja a beruházási és a finanszírozási kedvet. Ez azért is baj, mert a magyar gazdasági modell a magas ÁFA-nak, a jövedéki adóknak köszönhetően alapvetően fogyasztásközpontú: ha beruházások maradnak el, csökken a fogyasztás, az rendkívül nagy nyomást helyez a költségvetésre. Márpedig az elmúlt időszakban ez történt, és erre még ráerősítettek az elapadó uniós források is. Tovább olvasom!
Mit gondol az elektromos autókról?
Ez egy nagyon jó alternatíva, közép- hosszú távon mindenképp ez a jövő autós meghajtása. Ugyanakkor, mi azt gondoljuk, hogy picit gyors az átállás. Kicsit úgy érezzük magunkat, mint az okostelefonok megjelenésének hajnalán, amikor a korábbi technológiák az újakat követően, hihetetlen gyorsan értéktelenedtek el és szűntek meg. Tovább olvasom!
Olvasd át a többi írásunk is ezen a linken.
Amennyiben tetszett a cikk, nyomj egy like-ot és oszd meg a Facebookon és/vagy a LinkedIn-en. Köszi.
Óvatosan az utakon!