Baleset a bérelt autóval

Mi történik, mi a folyamat, mit kell csinálni?
Olvasási idő: 2 perc
Baleset_flottakezeles
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print
Ha flottakezelt az autónk, nem kell foglalkozzunk az ügyintézés macerás lépéseivel! Eltérés nincs a bérelt autó és a saját autó balesete között.

Tartalomjegyzék

Mi történik a tartós bérelt autóval baleset esetén?

  • Ha saját hibás a kár, akkor a casco nyújt fedezetet.
  • Ha idegen hibás a kár, akkor az okozó biztosítója téríti a kárt.

 

Casco esetén az önrész mértéke általában 10%, de minimum 50.000 Ft. Vagyis egy 500.000 Ft alatti kárnál 50.000 Ft önrészt számláz a lízingbeadó. Ha e feletti a kár összege – ami sok esetben elég valószínű – akkor 10% az önrész. Tehát egy 2.345.000 Ft kárösszegnél 234.500 Ft megy számlán a bérlőnek.

Idegen hibás kárnál elvileg, ha igazolni tudod, hogy a munkavégzésedhez kell az autó, valamennyit térítenek a csereautó költségéből, de nagy az ellenállás. Fontos, hogy a javítás idejére is fizetni kell a bérleti díjat (hiszen a Bérbeadó költségei ezalatt sem változnak).

Ha elhúzódik a javítás, egy-egy flottakezelő méltányosságból kedvező díjon adja a csereautót. Ha jó a kapcsolat az ügyféllel, akkor akár ingyen is. Ebből is látszik, hogy mennyire fontos a megfelelő partnert kiválasztani. Senki ne mondja nekem, hogy egy multi majd rugalmas lesz ezen a téren. Persze, ha 500 autót bérelsz náluk, azok lesznek, de erről bőven lehetne írni, hogy aki sok pénzt hagy ott valakinél arra jobban oda figyelnek, aki pedig kevesebbet, arra kevésbé. Nem értek egyet ezzel a hozzáállással.

A törés következtében a bérleti díj nem emelkedik!

Sőt, elvileg a maradványérték sem csökken! Ennek oka, hogy márkaszervizben javíttatják az autót, így szakszerű a javítás (elvileg).

Ha komoly a kár akkor vagy totálkárról beszélünk, vagy gazdasági totálkárról.

  • Totálkár: műszakilag az autó nem „feltámasztható”. Alváz, vagy valamelyik teherviselő elem nagyfokú sérülése esetén, vagy tető megrogyása esetén áll fenn.
  • Gazdasági totálkár: az autó műszakilag javítható lenne, de a kár összege meghaladja az autó értékének 70-80%-át. Tehát egy 5 millióra értékelt autónál 3,5 – 4 milliós kárnál már nem javasolja a biztosító a helyreállítást.

 

Fenti esetekben a roncsot értékesíti a lízingbeadó, a szerződés megszűnik.

A roncs értékesítésének dátumáig fennáll a szerződés, a bérlőnek fizetnie kell!

Személyes tapasztalat, mert végigjátszottam ezt a folyamatot, csak saját autóval. Az egész procedúra kb. 1 hónap alatt ért véget, a roncs értékének felmérésétől kezdve az eladásig. Sokan keresik a roncsokat. Ráadásul egész jó áron vették meg. Vevőt is kaptam, tehát nem nekem kellett keresnem.

Ha van a bérlőnek GAP vagy más kiegészítő biztosítása, akkor nem éri őt kár. Ez a termék fedezi az esetleges többlet költségeket is. Téríti az önrészt, vagy a bank felé fennálló esetleges tőketartozás különbségét.

 

Na és, hogyan áll az ügyfélhez a FlottaMan?

 

 

Olvasd át a többi írásunk is ezen a linken.

Amennyiben tetszett a cikk, nyomj egy like-ot és oszd meg a Facebookon és/vagy a LinkedIn-en. Hátha segítség lehet másnak is. Köszi.

Köszönöm, hogy elolvastad, bízom benne, hogy tudtunk segíteni.

Óvatosan az utakon!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print
Iratkozz fel, hogy publikálás előtt kapd meg a cikkeket!
*Elfogadom az Adatvédelmi Nyilatkozatot

Iratkozz fel, hogy publikálás előtt kapd meg a cikkeket!
*Elfogadom az Adatvédelmi Nyilatkozatot

Nem találta meg amit keresett?

flottaman-flottakezelo