Értékesítés

Értékesítés:

Értékesítés

Értékesítés:

+36 30 604 9961

Szervíz és Kárbejelentés

Szervíz és kárbejelentés:

Értékesítés

Értékesítés:

Értékesítés

Értékesítés:

+36 30 604 9961

Szervíz és Kárbejelentés

Szervíz és kárbejelentés:

Magyar

Őszintén segítünk, tanácsot adunk és szívesen beszélgetünk autókról – hívjon fel minket

Elérhetőségeink:

info@flottaman.hu

Értékesítés:

+36 30 604 9961
ertekesites@flottaman.hu

Szerviz- és kárbejelentés:

+36 70 231 8000
szerviz@flottaman.hu

Assistance:

+36 1 347 7518

Pénzügy:

penzugy@flottaman.hu

Címünk:

1223 Budapest, Park utca 2. (B épület)

Közösségi média:

Őszintén segítünk, tanácsot adunk és szívesen beszélgetünk autókról – hívjon fel minket

Elérhetőségeink:

info@flottaman.hu

Értékesítés:

+36 30 604 9961
ertekesites@flottaman.hu

Szerviz- és kárbejelentés:

+36 70 231 8000
szerviz@flottaman.hu

Assistance:

+36 1 347 7518

Pénzügy:

penzugy@flottaman.hu

Címünk:

1223 Budapest, Park utca 2. (B épület)

Közösségi média:

56. Balaton Kékszalag – Vízipók csapatinterjú – FlottaMan szponzoráció

Nagyon fontos látni, hogy a Kéri család vitorlásával és csapatával eltörpül a nagyok mellett. A költségvetésük is teljesen emberi és szemmel jól látható összeg. A hozzáállásuk közvetlen és emberi.
Olvasási idő: 5 perc
A Kéri család férfi tagjai mind sportként (és ez többször is elhangzott) tekintenek a vitorlázásra és nem hobbiként vagy összetartó tevékenységként, esetleg fürdési lehetőségként vagy naplemente nézésként. A sport és a megmérettetés az alapja a teljes csapat mentalitásának.

Tartalomjegyzék

Bemutatkozó – családi csapat

Nagyon fontos látni, hogy a Kéri család vitorlásával és csapatával eltörpül a nagyok mellett. A költségvetésük is teljesen emberi és szemmel jól látható összeg. A hozzáállásuk közvetlen és emberi. Ezt azért fontos tisztázni mert a vitorlázás sok-sok pénzbe kerül. Ha ez adott akkor tudunk venni egy nagy hajót, bérelni egy nagyon jó kapitányt és legénységet, mi pedig vagy megnézzük kívülről vagy a fedélzetről kényelmesen. A Kéri család férfi tagjai mind sportként (és ez többször is elhangzott) tekintenek a vitorlázásra és nem hobbiként vagy összetartó tevékenységként, esetleg fürdési lehetőségként vagy naplemente nézésként. A sport és a megmérettetés az alapja a teljes csapat mentalitásának. A versenyek egyébként nem pénzdíjasak.

Kéri Márton

8 évesen kezdtem el a vitorlázást Andrással a testvéremmel. Az első táborban emlékszem csak 1-2 hetet voltunk. A következőben picit többet és ahogy nőttünk és kezdtük megszeretni egyre többet és többet maradtunk. Ezt követte az egyesület, majd az edzések és a végén a versenyzés. Lépésről-lépésre haladtunk.

Anyukánk pedagógus, nagyapánknak pedig volt egy nyaralója a Balatonon, így a nyarakat a ott töltöttük. Életvitelszerűen éltünk ott sok-sok évet.

Egyébként Andrással mindig egy hajóban voltunk, valahogy mindig összekerültünk. Ez talán azért fontos mert annyira érezzük már egymást, hogy versenyeken nagy hasznát vesszük ennek a “kapcsolódásnak”!

Az eredmény amire büszke vagyok az az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon 56.-ként értünk be abszolútban, nem korrigálva, ez azért nagy eredmény. Egyben 2. lettünk kategóriában, 153 versenyző közül.

Kéri András

Én 10 évesen kezdtem el először vitorlázni. Együtt kezdtük a testvéremmel egy nyári táborban a Balatonon, ahova minden évben visszajártunk.

Minden egyes nyáron lent voltunk és vitorláztunk, egészen az érettségiig. Mindig is sportként és nem hobbiként tekintettünk a vitorlázásra. Szerettünk versenyezni, megmérettetni magukat! Később már a táborok mellett egyesületben is voltunk, edzésekre jártunk és versenyeztünk.

Mikor 16 éves voltam apum megvette az első hajóját és ekkor kezdtünk el nagy hajóval menni. Nagyjából 10 évig tartott ez az időszak. Apum baráti társasága és mi gyerekek jártuk a Balatont ezzel a hajóval és nagyon élveztük!

Lassan körvonalazódni látszott, hogy a hajó legénységét időről-időre megszervezni elég nagy munka, így aztán Marci és apa olyan hajót választott amire elegek vagyunk hárman. Ez által megoldódott, hogy nem kellett másokhoz igazodnunk, nem kellett szervezni, hanem a mi kis három fős családi csapatunk is bármikor el tudott menni hajózni.

Szüleink egyébként nagyon támogattak minket, másképp talán nem is lehetett volna a vitorlázás.

Kéri László

Először a gyerekek tanultak meg vitorlázni.

Képzeljetek el két kamaszodó kisgyereket akiknek rengeteg energiájuk van, nyáron azonban elfoglaltságuk kevés. Így adta magát, hogy valami nyári programot találjunk. A feleségem szüleinek volt egy kis nyaralójuk a Balatonon és a nyarakat itt töltötték. Vitorlás tudásban nagyon gyorsan elhagytak engem, így ha bármit is akartam akkor kapaszkodnom kellett és tanulnom tőlük.

A munka kapcsán kialakult kollégák és barátok minden évben összeállva béreltek egy hajót a Kékszalagra. Sokszor még a kormányost is bérelték, hogy valaki hozzáértő legyen a hajón. Néha meghívtak engem is és bár nekem nagyon tetszett, de én sem értettem a hajózáshoz és próbáltam így megtenni a tőlem telhetőt.

Eljött a gyerekek kamaszkora amikor, mint minden normális kamasz mindig minden mást akar csinálni mint amit a szülő mond. Meg amit akár a testvére is mond. Ekkor jött nagyon kapóra egy hajó, ami egy Scholtz 22-es és a neve Madárka volt. Én oktatásokon és ellesve másoktól tanultam meg a vitorlázást. Megvoltak az oktatások, a papírok, de élesben itt kezdődött el minden. Szép lassan kezdett összeérni a gyerekek és az én fejlődésem.

Ahogy meglett a hajó, mi elindultunk a Kékszalagon. Azóta egy évet sem hagytunk ki, minden évben ott voltunk és versenyeztünk. Volt olyan, hogy fel kellett adjuk mert elszakadt a vitorlánk, kidőlt az árbócunk vagy láttuk, hogy nem érünk be szintidőn belül mert nem volt szél. Én nagyjából három alkalomra emlékszem mikor nem jutottunk el a célig.

Nekünk nyáron a Kékszalag olyan mint télen a karácsony. Nyáron van egy pár nap amikor minden ekörül forog. Marci távol él tőlünk, de karácsony környékén már tudjuk a következő évi dátumokat és egyeztetjük, hogy mikor jön haza, hogy az adott versenyeken el tudjunk indulni.

Kékszalagot még nem nyertünk. Azonban osztályban, kategóriában kétszer már elsők lettünk. Érdekes módon a sors nem adta meg, hogy a mi hajónkkal történjen meg ez a győzelem. Akkor éppen egy barátunk (aki egyébként velünk is rendszeresen vitorlázott) hajójával mentünk amikor elsőként futottunk be. Egyszer az Andrissal ketten és egyszer hárman a Marcival is tudtunk nyerni az Elliott 770 osztályban Kékszalagot.

Talán a legjobb eredményünk egyébként azt gondolom, hogy a Vízipókkal volt, mikor a Yardstick korrigált befutó sorrend szerint a 34. helyen értünk be a közel 600 hajós mezőnyből. Kár lenne nagyképűnek lenni, de azt kell elképzelni mikor ezt a 34. helyet vesszük, mintha valaki elindulna rollerrel a Tour de France-on. 🙂 Ha nem is nyer, de látható helyen befut! A mi hajónk egy klasszikus nagy, fehér vitorlájú balatoni hajóhoz képest egy mákszem, egy ladik, egy kicsi csónak.

Persze egy ilyen pici hajónak megvan az előnye is, mert ha van szél süvít és könnyen manőverezik. Volt olyan, mikor megnyertük a Csillagtúrát 2022-ben, abszolútban, mindenkit magunk mögé utasítva, jött a kérdés, hogy de hol voltatok, mivel mentetek!? Olyan pici a hajónk, hogy azon úgy átnéznek, nem veszik észre.

Hárman szoktunk versenyezni (bár van, hogy néha négyen is megyünk), hat kézre van szükség, nem mindegy, hogy hova ülünk illetve még az is nagyon fontos, hogy mennyire jó súlypontban ülsz a hajó adott helyzetéhez vagy szélviszonyokhoz képest. Ebben a hajóban nemhogy WC nincs, van egy pici tárolónk ahova azt a motor tesszük amivel kijövünk a kikötőből majd mikor vissza kell mennünk. A hajó 650kg mindennel együtt és ez a kis súly egyben az előnye is.

Sok serlegünk és érmünk van. A BAHART-nak volt egy versenysorozata évi hat-hét versennyel. Volt mikor a teljes sorozatot megnyertük a Madárkával. De voltunk kisebb versenyeken is például ügyvédkupán vagy bankárkupán is. A vitorlázás mindig a versenyzésről szólt nálunk. A feleségem és Én is sportolók voltunk, nagy valószínűséggel ezt adtuk át a gyerekeknek is.

Hogyan kerültetek kapcsolatba a FlottaMannal?

A tulajdonosokat régóta ismerem. Üzleti és baráti kapcsolat is volt, van. Ők is szeretnek, de saját bevallásuk szerint nem tudnak vitorlázni. Amikor nyaralunk, szoktunk találkozni, beszélgetni munkán kívül időt tölteni a vitorlázással. Bízunk benne, hogy a támogatást egy-két jó eredménnyel meg tudjuk köszönni!

Olvasd át a többi írásunk is ezen a linken.

Amennyiben tetszett a cikk, nyomj egy like-ot és oszd meg a Facebookon és/vagy a LinkedIn-en. Köszi.

Óvatosan az utakon!

 

Iratkozz fel, hogy publikálás előtt kapd meg a cikkeket!
*Elfogadom az Adatvédelmi Nyilatkozatot

#side-panel.side-panel .side-panel_sidebar {padding: 7.7% 11.3% 7.7% 11.3%;background-color: #11C1C1;}
Iratkozz fel, hogy publikálás előtt kapd meg a cikkeket!
*Elfogadom az Adatvédelmi Nyilatkozatot

Nem találta meg amit keresett?

flottaman-flottakezelo