Az ÚJ 2021-es Jaguar F-Pace

Az autó nagyon kényelmes és igazán jól vezethető, méreteihez és erejéhez képest nem fogyaszt sokat. A belső tér csodálatos, a külseje vonzza a tekinteteket. Ha kell családi autó, ha kell sportautó.
Olvasási idő: 10 perc
FlottaMan_JaguarFPace2021_flottakezeles
2016-os érkezése óta az F-Pace a legtöbbet eladott modell a Jaguar történetében. A Jaguar mindig is a sportosságot sugallta ezért elsőre furcsának tűnt, mikor kijött egy SUV-al. Ennek ellenére ahogy a számok mutatják, bejött nekik ez a húzás. És nekünk is bejön az új, frissített 2021-es F-Pace.

Tartalomjegyzék

Bevezetés

Már alig vártuk, hogy vezethessük.

A Jaguar F-Pace, a Jaguar első városi terepjárója (SUV). 2015-ben mutatták be először a Detroiti Autószalonon, az európai érdeklődők pedig Frankfurtban láthatták először. Az értékesítés 2016-ban kezdődött meg. A 2017-es modell, a New York-i Nemzetközi Autókiállításon két díjat is bezsebelt az adott évben: World Car of the Year és a World Car Design of the Year (azaz a “legjobb” és a “legszebb” autó győztese).

A sikereket követően nem csoda, hogy a Jaguar folytatta a városi terepjárók fejlesztését, minek hatására 2018-ban elindították az elektromos I-Pace SUV-ot. 2019-ben gyorsan meg is nyert három díjat vele. Csak úgy, mint korábban a “legjobb és legszebb” továbbá a World Green Car (“legzöldebb”) díjat is magáénak tudhatta. De most nem erről a típusról írunk.

 

2021 Jaguar F-Pace – külső

FlottaMan_JaguarFPace2021_cegesauto

Kívülről többé kevésbé ugyanúgy néz ki, mint az elődje. Mindazonáltal a hátsó lámpák keskenyebbek lettek, az elsők pedig J alakú aláírást kaptak. A hűtőrács szélesebb lett, és egybeesik a lökhárító többi részével, amitől jóval erőteljesebbnek mutat.

A karakteres dupla ‘J’ nappali világítással szerelt új, különösen keskeny, négy elemből álló, teljes LED-es fényszórók (opcióként pixel LED technológiával) fokozott felbontást és megnövelt fényerőt kínálnak. A modell minden felszereltségi szintjén prémium LED technológiát találunk, az SE és HSE modellek automata fényszórókat kaptak, intelligens fényszóró asszisztenssel kiegészítve. Hátul szintén új, keskeny fényforrások rajzolják ki a Jaguar dupla íves mintázatát (amellyel először a tisztán elektromos I-Pace szabadidőjárművön találkozhattunk), kihangsúlyozva a jármű szélességét. A lökhárító új rajzolata és a plasztikusan megformált csomagtérajtó magabiztos megjelenést kölcsönöz az autónak.

Az autó méretei (hosszúság/szélesség/magasság – mm): 4747/1655/1664mm

 

2021 Jaguar F-Pace – belső

FlottaMan_JaguarFPace2021_flottakezelo

A belsőt nagymértékben érintette a frissítés! Az eddig középkorú, unalmas belső térből (szubjektív vélemény) egy modern, mai szemnek már gyönyörködtető kezelő- és felhasználó felületet, stílust hoztak létre. A barátomnak – aki a korábban elhozott autókban sorban talált kivetni valókat, mikor megmutattam az új Jaguar F-Pace-t, csak annyit mondott: “na ez igen, így kell kinéznie egy mai autónak”.

A vezeték nélküli telefontöltőt és megnövelt tárolókapacitást kínáló új, sportos középkonzol lendületesen fut fel a műszerfalra. Az új belső tér központi eleme a tökéletesen integrált, 11,4 colos, ívelt, HD érintőképernyő, illetve az elegáns magnézium keretbe foglalt, ívelt üvegpanelen keresztül vezérelhető új Pivi Pro szórakoztató rendszer.

A kapcsolóberendezések egy része kissé gyenge, néhány riválishoz képest. Például a sebességtartó automatika kapcsoló a kormánykeréken, a zene előre-hátra kapcsoló és a klímaberendezés tárcsainak push-pull működése, de ezek apróbb pontok és őszintén, ha megszoktuk, kézre állnak.

Az új váltó csodaszép és nagyon jól működik. Felső részét ’krikettlabda’ öltésekkel díszítették, míg alsó szegélye precízen megmunkált fém felület: mindkét részlet a kiemelkedő tapintási élményt segíti elő.

A megújult ülések szélesebb párnázatot, kibővített masszázsfunkciót, valamint nagyobb felületen működő hűtő és fűtő funkciót kaptak. Két óra autóban ülés után úgy pattantam ki, mintha csak nem rég kezdtem volna az utam. Egyes modelleken minden fejtámlát dombornyomott Jaguar Leaper figura díszít, míg a márka múltjára a kárpitokra erősített ‘Est.1935 Jaguar Coventry’ címkék hívják fel a figyelmet. Megjegyezzük ez igazán jól mutat.

Az utastéri levegő ionizálás jobb légminőséget szavatol a beltérben: a Nanoe technológia eltávolítja a levegőből az allergén anyagokat, valamint semlegesíti a kellemetlen szagokat. A rendszer újdonsága a 2.5 PM szűrő, amely felfogja a különösen apró (akár 2.5 PM szemcseméretű) részecskéket, ezzel egészségesebbé és kellemesebbé téve az utasteret.  A rendszer aktiválásához elég megnyomni a ‘Purify’ gombot.

A JLR új „elektronikus jármű architektúra” – az EVA 2.0, mely támogatja a vállalat Pivi Pro dupla sim információs szórakoztató rendszerét.

  • Csomagtartó méretek:
    • Hátsó ülések döntése nélkül/döntött ülésekkel: 613L/1440L
    • Magasság/szélesség: 751mm/1.091mm

 

2021 Jaguar F-Pace – technológia

FlottaMan_JaguarFPace2021_operativlizing

A Pivi Pro szórakoztató rendszer jobb leolvashatóságot, háromszor nagyobb fényerőt, valamint 48 százalékkal megnövelt felületet kínál, mint a korábbi, 10 colos képernyő. Az egyszerűbb menüstruktúra révén a leggyakrabban használt funkciók 90 százaléka kettő vagy kevesebb érintéssel elérhető a nyitóképernyőről.

A létfontosságú adatok villámgyors elérhetősége érdekében az új F-Pace új 12,3 colos, HD virtuális műszerfal kijelzőt kapott. A feljavított grafikát és konfigurálható elrendezést kínáló kijelzőn teljes képernyőn megjeleníthető a navigációs térkép és az útmutatások, a digitális műszerek, a médialejátszó információi, a telefonkönyv vagy az infotainment rendszer adatai. Az F-Pace legújabb head-up display technológiája révén figyelemelterelés nélkül gondoskodik a vezető teljes körű, azonnali tájékoztatásáról.

Az intuitív új szórakoztató rendszer alapfelszereltségként kínálja az Apple CarPlay és Android Auto funkciót; a felhasználók egyszerre két készüléket csatlakoztathatnak az autóhoz Bluetooth-on keresztül. A két LTE modem révén a rendszer párhuzamosan több funkciót is képes végrehajtani (pl. zenei streaming és szoftverfrissítés), anélkül, hogy az a teljesítmény rovására menne. A térerő-erősítő funkcióval felvértezett vezeték nélküli töltőrendszer képes villámgyorsan feltölteni az utasok okostelefonjait. A rendszer külső antennájának köszönhetően tisztább hívást, jobb hangminőséget is biztosít. A Pivi Pro saját áramforrással rendelkezik, így azonnal használatra kész, amint a vezető helyet foglal a volán mögött.

FlottaMan_JaguarFPace2021_tartosberlet

Az autó olyan új kényelmi technológiákat kínál, mint a vezeték nélküli szoftverfrissítés, amelynek köszönhetően a sportos szabadidőjármű rendszerei mindig a legújabb szoftververziókat alkalmazzák. A technológia jóvoltából a felhasználóknak nem szükséges felkeresniük márkakereskedőjüket a jármű szoftverének frissítéséhez.

A kategóriában első ízben alkalmazott aktív útzaj-csillapítási technológia folyamatosan méri az útfelületen keletkező rezgéseket, és kiszámítja, milyen eltolt fázisú hanghullámmal tudja semlegesíteni az utasok füléhez eljutó zajokat. Ezzel csökken az utastéri zajszint, ami kifinomult utazási élményt jelent.

Az Activity Key anélkül is lehetővé teszi az ajtózárak nyitását és zárását, valamint a motor indítását, hogy az indítókulcs az autóban lenne. A hordható eszköz immár karóraként is funkcionál  és  egy feltöltéssel hét napon át üzemel.

Az új F-Pace a legújabb generációs vezetőtámogató technológiákat alkalmazza. Ezek között említést érdemel a szabad kiszállás felügyelet funkció, amely az oldalajtó nyitásakor az elöl és hátul utazókat egyaránt figyelmezteti, ha közeledő autót vagy kerékpárost észlel.

Intelligens beállításai az AI segítségével megtanulják a vezető szokásait a média-, telefon- és kényelmi beállításokhoz, egy távoli alkalmazás pedig okostelefonon követi az autót, és távvezérléssel fűtheti vagy hűtheti a kabint.

 

2021 Jaguar F-Pace – motor

FlottaMan_2021JaguarFPace_tartosautoberles

Új motorok kerültek bevezetésre.

Ezek közül a legizgalmasabb az új plug-in hybrid modell. A 2,0 literes, négyhengeres belső égésű motorjának és 105 kW teljesítményű villanymotorjának összesített rendszerteljesítménye 404 LE, kombinált forgatónyomatéka 640 Nm. A fejlett villanymotort egy 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor táplálja; a hibrid rendszer akár 49 g/km* CO₂-kibocsátást szavatol, akár 2,5 l/100km* átlagos üzemanyag-fogyasztás, valamint lenyűgöző menetdinamika (5,3 mp gyorsulás 0-100 km/órára) mellett. Teljesen feltöltött akkumulátorral az új P400e modell akár 53 kilométert képes tisztán elektromos üzemben megtenni.  Gyorstöltő (32kW egyenáram) alkalmazásával mindössze 30 perc alatt 0-ról 80%-ra tölthető az akkumulátor, míg a 7kW-os háztartási fali töltőbox ugyanezt a töltést mindössze 1 óra 40 perc alatt teljesíti.

FlottaMan_2021JaguarFPace_tartosautoberlet

FlottaMan_2021JaguarFPace_flottakezeles

Az összes F-Pace modell intelligens összkerékhajtást és nyolcfokozatú automata sebességváltót kapott (alapfelszereltség).

 

A dízelmotorok közül a választék:

  • 163 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mild hybrid dízelmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás
  • 204 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mild hybrid dízelmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás
  • 300 lóerős 3,0 literes, soros hathengeres mild hybrid dízelmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás

 

A benzinmotorok közül a választék:

  • 250 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres benzinmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás
  • 400 lóerős 3,0 literes, soros hathengeres kompresszoros és turbós mild hybrid benzinmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás
  • 404 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres benzinmotoros plug-in hybrid, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás

 

A négy- és hathengeres dízelmotorokhoz elérhető, valamint a hathengeres benzinmotorhoz kínált, fejlett mild hybrid (MHEV) technológia integrált szíjhajtású indítómotor/generátort (BiSG) alkalmazva nyeri vissza a lassítás és fékezés közben felszabaduló energiát. Ezt az energiát aztán egy külön 48 voltos lítium-ion akkumulátorban tárolja a rendszer, majd intelligens módon elinduláskor, gyorsításkor a belső égésű motor kisegítésére használja, illetve kifinomultabb működésű start/stop funkciót valósít meg.

Az új dízelmotor teljesíti a szigorú károsanyag-kibocsátási normát (Euro 6d), köszönhetően egy sor fejlett technológia alkalmazásának: a soros, szekvenciális turbófeltöltők és a fejlett kipufogógáz-kezelő rendszer a világ egyik legmodernebb dízelmotorjává teszik.

 

Tesztautó

  • 300 lóerős 3,0 literes, soros hathengeres mild hybrid dízelmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás

FlottaMan_JaguarFPace2021_tartosautoberles

A soros hathengeres, 300 lóerős dízelmotor már kis fordulatszámon nagy teljesítményt ad le, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztása akár 7,4 l/100km*, CO₂-kibocsátása pedig akár 194 g/km*. Amennyire versenyképes a motor takarékossága, annyira lenyűgöző a dinamizmusa: mindössze 6,4 mp alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. Az autó 9,3 literes fogyasztása (teszt alatt), ha figyelembe vesszük a két tonnás tömegét és erejét, akkor azt gondoljuk, hogy ez egy több, mint tökéletes szám. Az autó erőlködés nélkül szeli az utakat, és bár az első napon feleslegesnek éreztük a magas teljesítményt, későbbi tapasztalatok alapján bizony elkell ez az erő.

Kinek mi, de a motor gyönyörűen duruzsol és néha, mintha kérné, hogy vezessünk sportosabban. Az új Jaguar F-Pace véleményünk szerint egyszerre használható családi autóként és közben a férfiaknak vagy épp a hölgyeknek, meg tudja adni azt a sportosságot, amit az ember elvár egy Jaguartól. Hiába, hogy SUV kategóriáról beszélünk, az autó nagyon fekszik az úton. “Ezt” különben tudjuk “követni”, ugyanis a G erőre van külön kijelző. A felfüggesztés felépítése – kettős keresztlengőkar elöl,  többszörös kapcsolású hátsó, rögzített gördülőcsapágy perselyekkel – változatlan formában maradt, jó okkal. Az adaptív csillapítás az i4 HSE, i6 és PHEV modellek alapfelszereltsége, a többi változat egy újonnan módosított passzív beállítást használ. A kormány és a pedálok érzékenyek és megnyugtatóan súlyosak, a fékezés nem “dobál”/”akad”, csodálatosan lehet vele fokozatosan megállni.

A legújabb ’JaguarDrive Control’ normál, komfort, öko, eső/jég/hó, valamint dinamikus üzemmódokat kínál. A vadonatúj Drive Selector mellett elhelyezett, új forgótárcsával választható üzemmódok az F-Pace kormányművének, sebességváltójának, gázreakcióinak és az opcionális ’Adaptive Dynamics’ rendszerének beállításait módosítják.

Az automatikus kézifék még kényelmesebben és finomabban működik, mint a hagyományos visszagurulásgátló. Emelkedőn parkolva az új technológia időkorlátozás nélkül rögzíti a fékeket, és csak akkor engedi el azokat, amikor a vezető a gázpedálra lép.

*A károsanyag-kibocsátásra, üzemanyag-fogyasztásra és elektromos hatótávolságra vonatkozó adatok az EU – WLTP (TEL) vegyes üzemű norma szerint elvégzett mérések eredményeit tükrözik.

2021 Jaguar F-Pace – konkurencia árai

FlottaMan_2021JaguarFPace_flottakezelo

FlottaMan_JaguarFPace_flottakezeles

Szerviz intervallumok

A prémium autók közül a 2021-es Jaguar F-Pace kötelező szervíz díjai, a megszokottnál alacsonyabb áron érthetőek el.

  1. 24hó vagy 34e km
    • Motorolaj, Olajszűrő, Pollenszűrő, Fékfolyadék
  2. 48hó vagy 68e km
    • Motorolaj, Olajszűrő, Levegőszűrő, Pollenszűrő, Üzemanyag szűrő, Fékfolyadék
  3. 72hó vagy 102e km
    • Motorolaj, Olajszűrő, Pollenszűrő, Fékfolyadék, Hosszbordás szíj, Első fékcső (flexibilis), Hátsó fékcső (flexibilis)
  4. 96hó vagy 136e km
    • Motorolaj, Olajszűrő, Levegőszűrő, Pollenszűrő, Üzemanyag szűrő, Fékfolyadék

 

Opcionálisan kérhető és sokszor javasolt is elvégezni még néhány dolgot, de most csak a kötelező tételeket tüntettük fel.

A Jaguar F-Pace konfigurációt itt éred el.

 

2021 Jaguar F-Pace – Tartós autóbérlés – Ajánlat

Jaguar F-Pace D165 S árajánlat – 163 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mild hybrid dízelmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás:

  • Listaár extrákkal (bruttó): 19.201.000 Ft
  • Havi bérleti díj (nettó): 196.800 Ft
    • A bérleti díj tartalmazza a HUF-bázisú finanszírozást, adókat, biztosításokat, szerviz- és gumiszolgáltatást. Az ajánlat részletei: kezdő bérleti díj 20%, futamidő 48 hónap, éves futásteljesítmény 20e km. Szolgáltatástartalom: Adók, biztosítás, karbantartás, gumiabroncsok.

 

 

Jaguar F-Pace D300 R-Dynamic HSE árajánlat – 300 lóerős 3,0 literes, soros hathengeres mild hybrid dízelmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás:

  • Listaár extrákkal (bruttó): 32.285.000 Ft
  • Havi bérleti díj (nettó): 342.100 Ft
    • A bérleti díj tartalmazza a HUF-bázisú finanszírozást, adókat, biztosításokat, szerviz- és gumiszolgáltatást. Az ajánlat részletei: kezdő bérleti díj 20%, futamidő 48 hónap, éves futásteljesítmény 20e km. Szolgáltatástartalom: Adók, biztosítás, karbantartás, gumiabroncsok.

 

 

Melyik flottakezelőt válaszd? Olvasd el ezt a cikket, a végén töltsd le az excelt, és dönts minden információ birtokában.

 

2021 Jaguar F-Pace – hétköznapi használat és saját vélemény

FlottaMan_JaguarFPace_tartosautoberles

A méreteit tekintve bár egy nagy autóról beszélünk, mégis a városban ez nem érződik. Kényelmesen el lehet férni vele a kisebb utcákban, érezni lehet az autó méreteit tolatásnál, parkolásnál. Meglepően magasan ülsz és felülről nézed a forgalmat. Tekintélyt parancsoló egy autó. A belmagasság úgy lett tervezve, hogy jómagam, a 193cm magasságommal is kényelmesnek és tágasnak éreztem. Az is volt. A ki- és beszállás közben kényelmesen tudtam beülni, a lábam nem ütöttem oda a küszöbnek vagy a kormánynak, egyszerűen tágas, jól megoldott méreteket találunk.

Nagyon kényelmesek az ülések, stabil és vezethető autó. A kormány valami csodálatos. Minden gomb és a műszerfal kézre áll, nem kell keresni, nem kell a figyelmünk elvenni az útról. A hátsó lábrész lehetne nagyobb de aki erre vágyik választhat nagyobb autót a JLR kínálatából.

FlottaMan_JaguarFPace_autolizing

Érdekes tapasztalat, hogy míg a létező előítélettel rendelkező hasonló méretű autókat rendszerint ki- lenézik (helytelenül), addig a Jaguar egy egészen más ligába tartozik. Egy Jaguar kuriózum! A versenytársak folyton-folyvást megnéztek, felmértek. Az új F-Pace valószínű gyakori jelenés lesz az utakon. Igaz a megjelenésre az is, hogy nem kell (nem is illik) villogni vagy belemenni a másikba, ha mi gyorsabbak vagyunk, de egy Jaguarral szükségtelen is, maguktól térnek le előlünk és közben nem szidnak, mint sajnos oly sok hasonló kategóriás társát.

Meridian hangszórók vannak a JLR autókban. Na most a Spotify, Apple Music stb. nem a legjobb minőségben teszi közzé a zenéket. Ha tényleg szeretnéd kihozni a maximumot, azaz amit valójában tud a Meridian érdemes megnézni a gyakran ismételt kérdéseket az oldalukon, illetve véletlenül se játsz le tömörített formátumú zenét.

FlottaMan_JaguarFPace_tartosautoberlet

Bizonyára sokan használjuk a telefonon a diktálás funkciót. Legyen ez egy sms, facebook messenger vagy egy hangüzenet/memo. Felmondjuk, hogy ne kelljen pötyögni a telefonon, pláne vezetés közben. A harmadik hangüzenet/memo után nem állt vissza a zenére, ami folyamatos lejátszáson volt. Biztos megunta az autó, és gondolta döntsem el, hogy most vagy zenélek vagy beszélek. Az is lehet, hogy egy safety funckió szólt közbe csak úgy mint, hogy nyitott ajtónál nem lehet menni az autóval, pedig csak egy fél métert szerettem volna, a jobb kép szöge miatt.

 

Összegzés

FlottaMan_JaguarFPace_cegesauto

A Jaguar terepjárójának frissítése nem jöhetett volna jobbkor, annak ellenére, hogy az F-Pace mindig szép eladási számokat hozott. A belső térre nagyon ráfért a modernizáció. A motort és futóművet illetően bizakodóak vagyunk, idővel kiderül mennyire strapabíróak.

A korábbi modellek nem bizonyultak jó értéktartónak, de az F-Pace megfordította a trendet, és nem csak a karbantartása olcsó, hanem az értéktartása is jó. Ez nagyban befolyásolja (maradványérték) a tartós bérlet havi díját is, így bizonyára jó árakkal tudnak szolgálni a flottakezelők.

Az új Jaguar F-Pace egy szép és jó autó, mely méltó ellenfele a német triónak.

 

 

További információ elérhető a katalógusból.

Köszönjük a Wallis British Motors Kft-nek a tesztautót.

 

Olvasd át a többi írásunk is ezen a linken.

Amennyiben tetszett a cikk, nyomj egy like-ot és oszd meg a Facebookon és/vagy a LinkedIn-en. Köszi.

Óvatosan az utakon!

 

További képek

FlottaMan_JaguarFPace2021_autolizing

FlottaMan_JaguarFPace2021_autoberles

FlottaMan_JaguarFPace_autoberles

FlottaMan_JaguarFPace_flottakezelo

FlottaMan_JaguarFPace_operativlizing

Iratkozz fel, hogy publikálás előtt kapd meg a cikkeket!
*Elfogadom az Adatvédelmi Nyilatkozatot

Iratkozz fel, hogy publikálás előtt kapd meg a cikkeket!
*Elfogadom az Adatvédelmi Nyilatkozatot

Nem találta meg amit keresett?

flottaman-flottakezelo